فن

بالصور- بعد تعرضه لوعكة صحية.. موجة سخرية تطال بطن حمو بيكا المنتفخ ومدير أعماله يخرج عن صمته

خرج مدير أعمال الفنان ​حمو بيكا​ عن صمته ورد على رواد مواقع التواصل الإجتماعي الذين سخروا من ظهور بيكا بعد تناقل صورته من داخل المستشفى ظهر فيها ببطن منتفخ وفاقد الوعي.

وكتب مدير الصفحة الرسمية لحمو بيكا: “بجد شكراً جداً للناس اللي بتتنمر والناس اللي شمتانه والناس اللي فرحانه في المرض.. بدل ما تدعو لحمو دعوه كويسه وتتمنوله يقوم بالسلامة.. بتتنمرو عليه وشمتانين فيه .. بجد عمرنا مهنرتقي ابداً ولا هننضف ولا نعرف نتمني الخير للناس ابداً.. الحقد والغل والغيره بقو مسيطرين علي البشر بطريقة غريبه .. حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد بيعمل كدة بجد”.
وكان من بين التعليقات الساخرة والأخرى المدافعة: “حامل واليوم الولادة”، “انشالله يولد بالسلامة”، “حد يطمنا ولد أو بنت”، “الناس اللي داخله تستظرف وتقول حامل اتقوا الله لا شماته في المرض كاس وداير وكله بيشرب منه”.

وتعرض فنان المهرجانات حمو بيكا ليلة أمس لوعكة صحية مفاجئة نقل على أثر إلى المستشفى، حيث كتب مدير أعماله: “ادعو لحمو بيكا يقوم بالسلامة يا جدعان.. وحسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب”.
ويأتي هذا بعد كشف حمو بيكا مؤخراً عن أزمته مع نقابة المهن الموسيقية، والظلم الذي تعرض له بحسب تعبيره بسبب عدم حصوله على ترخيص بالغناء ورسوبه في اختبارات النقابة بشكل متكرر.

الفن

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى